5 רעיונות למסגרת חברתית בריאותית וירטואלית לעובדים מהבית שלכם.

הפרדיגמה המסורתית טוענת כי ככל שהשכר גבוה יותר, כך התמורה תהייה מניבה יותר. מחקרים חדשים רבים מראים שלא כך הדבר. עובדים שמרגישים תחושת שייכות למקום העבודה שלהם עובדים בצורה מיטבית וכמעט ללא קשר לשכרם.

האתגר העיקרי היום, לגרום לעובדים תחושת שייכות למקום עבודתם כאשר חלק גדול מהם לא נמצאים פיזית במשרד, אלא בביתם.

האם אתם מוכנים לקבל רעיונות למסגרת חברתית בריאותית ווירטואלית שתגרום לעובדים שלכם תחושה של שייכות?

אם החברה שלכם דומה לרוב העסקים, סביר להניח שהצוות הניהולי שלכם הוא יצירתי מספיק לדאוג לעובדים שלכם (העובדים מהבית).  אנו מדברים כמובן על מסגרת וירטואלית חברתית הכוללת שילוב מערך קבוע של פעילויות חברתיות שונות יומיומיות התורמות להעלאת המורל ולבריאות הצוותים שעובדים מהבית.

זו גם הזדמנות נהדרת להגביר את המודעות לגבי נושאי הבריאות (פיזית ונפשית) שיש לעובדי החברה שלכם ולהסדיר אותם באופן יומיומי במיוחד לעובדים מהבית (remote workers).

עובדים מהבית נוטים להיות הכי "מחוץ ללולאה" ("out of the loop"), ועכשיו כאשר העבודה מרחוק הפכה להיות חלק אינטגראלי של שגרת חיינו החדשה, הגיע הזמן להזמין את העובדים שלכם לחזור להיות מחוברים .

על כן, אנו מביאים לכם כאן 5 רעיונות של פעילויות שונות שיעזרו לכם לשלב עבודה מהבית במסגרת יומיומית בריאותית וירטואליות. פעילויות מרעננות ומרגשות עבור העובדים שלכם.

להלן מספר דרכים לבניית ספריית  online demand למסגרת בריאות יומיומית עבור העובדים שלכם:

1.הקימו מרכז (Hub) חברתי בריאותי.

הקלו על צוות העובדים מהבית שלכם והעניקו להם גישה חופשית ויומיומית למשאבים בריאים בכל עת.  לפניכם מספר רעיונות למשאבים דיגיטליים שתוכלו להעלות בקלות בערוץ Slack או ב- Google Drive כדי לשתף את הצוות שלכם.

להלן מספר דרכים לבניית ספריית  online demand למסגרת בריאות יומיומית עבור העובדים שלכם:

  • אספו קטעי וידאו מאתרי כושר שונים – שאלו את העובדים שלכם מהם השיעורים/האתרים המועדפים עליהם כמו אתרי בריאות וכושר ותוכן תזונתי. חלקו אותם לפי קטגוריות, כמו: עמודי פייסבוק, ערוצי אינסטגרם, לוחות Pinterest ואתרי כושר. תוכן זמין שכזה יאפשר לעובדים להתחבר בקלות לערוצים השונים מבלי לבזבז זמן מיותר בחיפושים.

  • הציעו מנויים – על מנת לקרב אותם יותר לשמור על בריאותם וכושרם בבית. רשמו את העובדים שלכם לתוכניות מקוונות בינלאומיות כמו כמו  Beachbody on Demand או כמו אתרים ישראליים workinfromhome  או אתרים ישראלים אחרים.  זה נותן מסגרת יומיומית לעובדים מהבית וזה יעזור להם להכניס את האימונים והשיעורים השונים ללו"ז היומי בקלות.

  • בנו ספר בישול מקוון של מתכונים בריאים - בקשו מתכונים ו / או תמונות של ארוחות מהעובדים שלכם שתמיד בתפריט הביתי שלהם. בנו את ספר הבישול המקוון שלכם לקטגוריות של ארוחות בוקר, ארוחת צהריים, ארוחת ערב וחטיפים.  תנו עדיפות לארוחות שאורכן 30 דקות או פחות - או ארוחות שניתן להכין בסירי חרס או בסירי לחץ - הן מועמדות אידיאליות למתכונים. תדמיינו לכם איזה כיף של גיבוש זה יכול להיות של העובדים, אם הם יבשלו את ארוחת הצהריים שלהם ביחד על פי המתכון של הקולגה שלהם לעבודה.

  • צרו קובץ  -lift me up - הקימו פורום מדליק ומצחיק נטול מתח לעובדים בו הם יוכלו לשלוח תמונות מצחיקות שכל אחד יכול לדפדף בו כאשר הוא זקוק להפסקה מהירה.  תמונות של בעלי חיים חמודים, דברים מגוחכים שהילדים של העובדים אומרים, שיחות על תחביבים , בדיחות וכדומה...יכולים לתת משב רוח רענן יומיומי לימי עבודה לחוצים.

 

איך תהפכו את זה למשהו קל ? כשאתם רואים מאמרים בנושא בריאות שאתם אוהבים, שמרו אותם בקובץ לשימוש מאוחר יותר ושלחו אותם כניוזלטר או כטיפים שבועיים לעובדים שלכם מהבית.

2.מארחים את העובדים שלכם לארוחת צהריים מקוונת.

"אוכלים צהרים ולומדים"-  הכינו מצגת הפעלה או הכשרה עבור העובדים שבבית בסגנון רגוע ונינוח. אתם יכולים לבחור בסגנונות ובפורמטים שונים, אך השתדלו שהנושא יהיה בנושא יחיד שילווה את העובדים במהלך שעת ארוחת הצהריים. אתם כמעסיקים יכולים לבחור מתוך מגוון נושאים החל מבריאות פיננסית אישית וכלה בטכניקות לניהול מתחים שניתן ללמד או אפילו השתמשו באחד העובדים שלכם ללמד את שאר העובדים (מתחום תחביביו) בזמן הפסקת ארוחת הצהריים.

טיפים לאירוח "אוכלים צהרים ולומדים" באופן וירטואלי:

  • עשו זימון לזום - צרו אירוע של שיחת זום לארוחת הצהריים הפנימית שלכם, כדי להקל על חברי הצוות המרוחק להצטרף.

  • הפסקה כיפית- בקשו מהם לקחת הפסקה ולהביא את ארוחת הצהריים שלהם כדי שזה יראה כאילו שהם באמת נוכחים שם. תכננו פעילויות קטנות וירטואליות "שוברי קרח" שהנושא שלהם יעסוק בכולם.

  • שאלו את העובדים שלכם על המומחיות שלהם-  אם יש לכם עובדים מהבית שיכולים לארח ארוחת צהריים וללמד את שאר העובדים, בקשו מהם להתנדב לארח את "אוכלים מהבית ולומדים". לדוגמא, אם מישהו מאמן לחיים או מאמן כושר, בדקו אם הוא מוכן לחלוק את הידע שלו.

  • Video on demand -שקלו להקליט "אוכלים צהרים ולומדים" והוסיפו את ההקלטה לספרייה הבריאותית של העובדים .

 

איך להפוך את זה לקל? אם כל הצוות שלכם עדיין עובד מהבית, אתם יכולים לשאול מי מעוניין להשתתף ב event   של "אוכלים צהרים ולומדים. מצאו כל מיני מרצים מעניינים כמו פסיכולוגים או מאמנים אישיים, שיכולים ללמד תכנים מעניינים שיעזרו לעובדים שלכם להישאר בריאים בתקופת הקורונה.

3.רכשו לעובדים שלכם תכניות של אימוני כושר ובריאות online.

שמירה על כושר גופני יכולה להוות אתגר לכל מי שעובד מהבית. אנשים יושבים בבית ולא זזים, המקרר שנמצא בקרבת מקום תמיד מזמין אותם לאכול עוד. עודדו את העובדים שלכם מהבית לדאוג לבריאותם הגופנית באמצעות אימוני כושר יומיומיים כחלק מלו"ז העבודה שלהם (למשל, כל בוקר משעה שמונה -חצי שעה של אימון כושר). אימון כוח דו שבועי ואימוני אירובי מומלצים לכולם.

כך תוכלו לגרום לעובדים שלכם מהבית לזוז יותר ולשבת פחות:

  • בדקו את ההטבות שלכם כחברות בחדרי הכושר השונים ובאתרי האינטרנט – אתם כחברות יש בידכם כוח צרכני לקבל הנחות גדולות ברכישת מנויים לעובדים שלכם, ואנו בטוחים שהעובדים שלכם ישמחו לקבל מנוי מסובסד או עם הנחה משמעותית.

  • הציעו לחג מתנה מנוי כושר - שקלו להציע מתנה לחג או מתנת בונוס בצורה של מנוי חודשי עבור תכנית כושר מקוונת או לחדר כושר מקומי (אם הוא פתוח ובקרבת מקום מגוריו של העובד).

  • עודדו שותפויות לאימונים - אמנם סגנונות הכושר של העובדים שלכם הם העדפה אישית, אך העובדים שלכם מהבית ישמחו לשתף פעולה עם עובדים אחרים לצורך אמונים משותפים. שלחו רשימה של אפליקציות אימון כמו אפליקציות בינלאומיות כמו:  Sworkit Fitness & Workout  או אפליקציות ישראליות כמו Yoga nowועודדו את העובדים לפרסם ולשתף באיזה אפליקציה הם משתמשים להתעמלות ולכושר.

 

איך להפוך את זה לקל? שלחו לעובדים מהבית רשימה של היתרונות בשמירה על הבריאות פעם ברבעון או פעם בחודש. זה יזכיר להם להשתמש בהטבות שלהם כעובדים. אם אתה רואים באופן עקבי מנויים שאינם מנוצלים – כמו מנוי לחדר כושר - שקלו לבטל אותם ולחסוך את הכסף לטובת תכנית בריאות אחרת בחברה.

4.צרו שיעורי כושר פנימיים שלכם בחברה.

הרבה יותר קל לבצע אימונים ושיעורי כושר פנימיים כל עוד לחברי הצוות שלך יש חיבור WiFi חזק בבית. שיעורי הכושר הטובים ביותר הם אלה שתלויים בדיווח עצמי ובליווי צמוד אישי.

כיצד ליצור אתגרי כושר מרתקים:

  • הקלו על עצמכם ועל הצוות שלכם – תשאלו את כל העובדים מהבית האם הם יכולים/מעוניינים להצטרף לכל אתגרי הכושר הצוותיים שאתם מארחים.

  • עודדו לעשות כושר ביחד – אנו מציעים לכם לעודד את העובדים מהבית לצאת לטיולים משותפים או להתאמן יחד באופן וירטואלי ולהגדיר את זה כ"פרויקט ספורט ארגוני מאתגר".

  • פגישות הליכה- אפשר גם ליזום "פגישות הליכה" פגישות של שיחות עבודה תוך כדי הליכת בוקר או ערב.

  • שתפו את תוצאות החברה ותחגגו - בקשו מחברי הצוות להצטרף לפגישות זום כדי לעבור על התוצאות של החברה או לעשות תחרות בין העובדים ולהכריז על הזוכים כדי שכולם יוכלו לחגוג יחד.

  • הרחיבו את תחומי שיעורי הספורט  - אם אתם מארחים שיעורי מדיטציה או יוגה בזום, בדקו עם העובדים שלכם בבית מה הם מעדיפים לעשות היום.

  • עשו שעורים מטופשים ומשעשעים- כבו את מי שמוביל בזום, ערכו תחרויות על פרסים (כמו חולצת אימון מטורפת) או שיעורי אימון כיפים ומצחיקים . רוצים דוגמא?  בדקו מי יכול לארח את האימון הטוב ביותר בסגנון ג'יין פונדה או אימון אחר בסגנון שנות ה -60… ותזכרו שהזעה וצחוק בו זמנית שורפים קלוריות נוספות!

 

איך להפוך את זה לקל? שאלו את הצוות שלכם מה יעודד אותם להשתתף. אם יש להם רעיונות לסרטונים, אתגרים או שיעורים, בקשו מהם לשלוח אותם אליכם כדי שתוכלו לבנות מן קטלוג של בחירה עבורם. 

5.ארחו "פגישות טובות לנפש".

כאשר העובדים שלכם עובדים מחוץ למשרד, הם עדיין רוצים להרגיש חלק מהצוות. זה לא אומר שפגישות של כיף וגיבוש צריכות להיות מפגשים של חובה, יחד עם זאת תעודדו אותם שלא לפספס את מפגשי הכיף. זכרו שקשרים רגשיים יכולים לעשות לעובדים שלכם טוב בכל החזיתות,  במיוחד עבור העובדים שנמצאים רחוק מהמשרד ומרגישים מנותקים חברתית. 

ארחו "פגישות טובות לנפש" כמו:

  • "פגישת בית קפה וירטואלי" – אנו מציעים לכם לקבוע הפסקות קפה וירטואליות משותפות כדי לדבר על דברים שאינם קשורים לעבודה-הבחירה של הצוותים הנה לשיקולכם.  זה מצריך מעט התנתקות מכוונת מהעבודה, אך זו הזדמנות מעולה לעובדים להכיר אחד את השני יותר באופן אישי (ולא באופן מקצועי).

  • קבעו זום" "Show off "זום דאווין" לעובדים מהבית – פעם בשבוע או פעם בשבועיים בקשו מהעובדים שלכם לשתף בפני כולם את התחביב שלהם או להשוויץ במשרד הביתי שלהם שהם עיצבו או להשוויץ במקום הכי אהוב עליהם בבית ושנותן השראה לשאר העובדים. זה לגמרי יכול לעשות פלאים בגיבוש העובדים ולעזור לעובדים להרגיש יותר מחוברים.

  • קבעו "happy hour" או "מדורה" וירטואלית בכל סוף שבוע - אם אינכם יכולים להתכנס באופן אישי להרים כוסית בכל יום חמישי בערב...אז בואו ותארחו מפגש מקוון של חמישי happy hour אחר הצהריים בו יש לעובדים מהבית אפשרות ליהנות יחד מפעילות משותפת. יש המון רעיונות לנושאים: חדר בריחה וירטואלי, הרצאה של מרצה מעניין (אפשרות גם למרצים מחו"ל),מועדון ספרים, משחקים וירטואליים, ביקור וירטואלי במוזיאון או בגלריה לאמנות בזמן שיתוף המסך ועוד....

איך הופכים את זה לקל? צרו קשר עם העובדים שלכם כדי לראות איזה סוג של פעילות הם מעדיפים (מהמבחר של  "פגישות טובות לנפש"). ערכו סקר אנונימי בערוץ כמו SurveyMonkey כדי לקבל משוב כנה ורק אז תצאו לדרך.

היו יצירתיים עם רעיונות למסגרת וירטואלית חברתית ובריאותית עבור העובדים שלכם מהבית.

אתם יכולים ליצור שפע של פעילויות בבניית צוותים וירטואליים באמצעות הרעיונות שלכם לפעילויות חברתיות בריאותיות וירטואליות.

מ happy hour באמצעות זום ועד לאירוח של ארוחת צהריים מסקרנת ("אוכלים צהרים ולומדים"), יש לכם את היכולת ואת הכוח להזמין את העובדים שלכם מהבית לתרבות של עבודה בסביבה בריאה יותר ובעצם הכל תלוי ביוזמה שלכם וברצון שלכם ליצור להם את הסביבה הווירטואלית הבריאה (הפיזית והנפשית).

זכרו, ככל שפעילויות הבריאות שלכם כיפיות יותר, כך העובדים שלכם יהיו מעורבים יותר. הערך הנוסף והכי חשוב, הוא שאתם מצליחים לתת להם תחושת שייכות שתגרום להם להיות יותר מעורבים בהווי היומיומי שאליו הם היו משויכים כאשר הם עבדו במשרד.

מוכנים להקל על העובדים שלכם מהבית ולתת להם מסגרת חברתית ובריאותית? בדקו אותנו חינם ל 7 ימים: